Abonnementsvilkår Komplett
Abonnementet gir tilgang til alt innhold digital, med Eavis og Avisa Hemnes sine plussprodukt.
Papirutgaven blir også levert til registrert adresse på dager den kommer ut, men begrenset til
Postens distribusjon.
Du kan flytte til ny fast adresse eller til ferieadresse. Enkelte leveringer vil kunne medføre økte
kostnader (porto).
Dersom avislevering skulle utebli, vil Avisa Hemnes sitt erstatningsansvar avgrense seg til det beløpet
du har betalt for den perioden avisleveringen har uteblitt.
Abonnementet kan deles med andre personer som er registrert på samme husstand som
abonnenten. Ved misbruk kan abonnementet bli stoppet.
Abonnementsvilkår Digital
Abonnementet gir tilgang til alt digitalt innhold, med E-avis og Avisa Hemnes sine plussprodukt.
Abonnementet kan deles med andre personer som er registrert på samme husstand som
abonnenten. Ved misbruk kan abonnementet bli stoppet.
For bedrifter kan abonnementet deles med inntil fem ansatte for bruk i arbeidstiden. Bruk utenom
arbeidstid krever privat abonnement.
Generelle vilkår
Abonnement på Avisa Hemnes skal forskuddsbetales og løper til det blir sagt opp. Ved oppsigelse
løper det ut perioden du har betalt for, men blir ikke fornyet. Ved kampanjekjøp blir abonnementet
endret til et ordinært abonnement når kampanjeperioden er over.
Tilgangen til digitale utgaver er knyttet til ditt personlige abonnement. Forsinkelser eller nedetid på
digitale utgaver og tjenester blir ikke godskrevet. Det er ikke tillatt å dele abonnementet eller gi bort
passordet til andre utover deling via familieabonnement.
Abonnenter må til en hver tid sørge for at Avisa Hemnes har korrekt kontaktinformasjon.
Om du ikke har betalt abonnementet innen rimelig tid etter forfall blir avisleveringen og/eller digital
tilgang stoppet, og du blir fakturert for utestående beløp.
Fakturagebyr kjem i tillegg ved faktura. Fakturagebyret faller bort ved bruk av kort- eller Vipps-
betaling.
Vilkår ved kjøp av abonnement på digitale flater
Det er 18-års aldersgrense for kjøp via digitale flater hos Avisa Hemnes. Kjøpet kan heves innen 14
dager. Ta kontakt med Avisa Hemnes ved spørsmål om heving av kjøp. Etter angrerettlova går
angreretten tapt på kjøp av digitale tjenester i det en tar i bruk tjeneste.
Bruk av personopplysninger
Avisa Hemnes er opptatt av å ivareta ditt personvern på en god måte, gi deg god informasjon, og gi
det mulighet til å avgjøre hvordan dine data skal samles og brukes.
Kopiering: Alle artikler, fotografi og grafikk med mer blir stilt til rådighet for vising. Du må gjerne dele
saker/artikler i sosiale media, men da med direktelenke til aktuell sak/artikkel. Det må gjerne skje
utskrifter av en papirkopi til eget personlig bruk. Ytterligere bruk og framstilling krever skriftlig avtale
med avisa. Virksomheter må ikke skrive ut materiale til bruk for ansatte i virksomheten eller for
kommersielt bruk. Dette gjelder også videreformidling i elektronisk eller digital form. Dette gjelder
ikke deling av artikler i sosiale media så lenge en ikke gjengir innhold i artikkel/sak. Ved brudd på
disse retningslinjene vil abonnementet bli stoppet umiddelbart. Det blir ikke gitt refusjon i slike
tilfeller.
Det blir her vist til opphavsrettsloven. Se ellers våre personvernvilkår.
Kjøpsvilkår
Standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett
1. Partene
Selger er Avisa Hemnes AS, Korgsjøen 5B, 8646 Korgen, kundeservice@avisahemnes.no, tlf:
97797333, Org.nr: 998898234, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
2. Betalingen
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere
kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen.
Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.
Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
3. Levering
Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen. Levering skjer
umiddelbart ved bestilling.
Oppsigelse
Oppsigelse av abonnement må gjøres skriftlig til kundeservice@avisahemnes.no eller per telefon,
Ved oppsigelse løper abonnementet ut betalt periode.
4. Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller
burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har
alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 1 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt
oppdaget. Reklamasjonsrett opphører når kjøper logger inn på produktet.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan
kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde
kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet
og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig til kundeservice@avisahemnes.no
Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan
likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder
selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i
utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer
at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og
kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik
mangelens betydning for kjøperen.
Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er
uvesentlig.
5. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle
tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for
mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.