Feil med utsendelse av kommunale gebyrer
Hemnes kommune har hatt problemer med utsendelsen av fakturaene for kommunale gebyrer. Nå ber de innbyggerne som ikke har mottatt faktura, om å ta kontakt.
Det har oppstått en feil ved faktureringen av kommunale gebyrer for 7. termin (juli 2025). Det opplyser Hemnes kommune på sin Facebook-side.
Enkelte innbyggere har ikke mottatt fakturaen, mens andre fikk den via DigiPost bare to dager før forfall.
De som ikke har mottatt faktura, bes ta kontakt med kommunen på e-post postmottak@hemnes.kommune.no eller telefon 75 19 70 00, slik at faktura kan sendes på nytt.
Kommunen beklager feilen.
Saken er oppdatert 21. august, etter at det ble kjent at innbyggere med avtalegiro har fått fakturaer i Digipost uten betalingsinformasjon.
Hemnes kommune bekrefter feilen og jobber med å finne en løsning.
– Hemnes kommune er gjort kjent med at kundene som har avtalegiro ikke får opp betalingsinformasjonen på de fakturaene som de har mottatt på DigiPost. Vi jobber sammen med leverandør med saken og løsningen ser ut til å bli at vi distribuerer avtalegiroene på nytt, med ny forfallsdato. Anbefaler de som har avtalegiro om å avvente betaling, opplyser Marita Cathrin Tustervatn Lien, konsulent i Hemnes kommunes økonomiavdeling, i en e-post til Avisa Hemnes.
– Dersom noen har betalt dobbelt vil dette bli tilbakebetalt fortløpende.