I oktober farges Prix Hemnesberget rosa i solidaritet med brystkreftrammede. Butikksjef Candace Danylevich håper at årets aksjon vil gi rekordbeløp til Kreftforeningen.
I oktober farges Prix Hemnesberget rosa i solidaritet med brystkreftrammede. Butikksjef Candace Danylevich håper at årets aksjon vil gi rekordbeløp til Kreftforeningen.
I ei pressemelding forteller Coop Midt-Norge SA litt om hva Prix Hemnesberget skal gjøre for å bidra til dugnaden, der alle kluter settes til for å støtte kreftsaken, en sykdom som berører de aller fleste av oss.
Farger butikken rosa
– Vi gleder oss til å farge butikken rosa, og synes det er fantastisk at vi gjennom flere tiltak bidrar til årets aksjon. Jeg er veldig stolt av at vi også i år donerer deler av våre inntekter til Rosa sløyfe-aksjonen. Kreftsaken påvirker dessverre altfor mange av oss. Rosa sløyfe-aksjonen engasjerer både ansatte og kunder, som sammen med oss bidrar på mange ulike måter, sier Candace Danylevich, butikksjef ved Prix Hemnesberget.
Coop er hovedpartner til Kreftforeningen og har i to år på rad donert over 10 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen og kampen mot brystkreft, noe som er rekord blant Kreftforeningens samarbeidspartnere.
Rosa sløyfe-aksjonen setter i år søkelyset på tidlig oppdagelse av brystkreft fordi det redder liv. Pengene fra aksjonen vil gå til livsviktig forskning på brystkreft.
Gir penger for hvert salg
Sunt kosthold er et av de viktigste tiltakene for å forebygge kreft. Prix Hemnesberget donerer i oktober én prosent av alt salg av fersk frukt, bær og grønnsaker til Rosa sløyfe-aksjonen. Nesten halvparten av fjorårets donasjon kom fra kunder som handlet frukt og grønnsaker
– Vi vet at frukt og grønnsaker er viktig for kundene våre, og nå har alle en ekstra god grunn til å handle frukt og grønt. Det at vi donerer penger til livsviktig forskning, samtidig som vi legger til rette for sunne hverdagsvaner, er bra både for kundene og kreftsaken, sier Bjørn Vik-Mo, viseadministrerende direktør i Coop Midt-Norge.
I tillegg vil butikken donere kr 2,50 til aksjonen for hvert solgte hygieneprodukt som er merket med rosa sløyfe.
Nytt av året er at kundene kan velge å støtte kreftsaken med et valgfritt beløp i de selvbetjente kassene. Årets designsløyfe er designet av byTimo og finnes ved kassene. Salget av donasjonsvarene går uavkortet til Rosa sløyfe-aksjonen.