• Hopp til primær menyen
  • Hopp til hovedinnhold
  • Hopp til bunntekst
Avisa-Hemnes-logo

Storkjefta, utfordrende og omtenksom!

  • Nyheter
  • Fritid
  • Debatt
  • Tips oss
Meny
  • Nyheter
  • Samfunn
  • Næring
  • Debatt
  • Hemnesfolk
  • Fritid
  • Minneord
  • E-avis
  • Kryssord
  • Gratulasjoner
    • Send inn gratulasjon
    • Se gratulasjoner
  • Avisa Hemnes Appen
Logg inn
  • Bli abonnent
  • Min side
  • Tips oss
  • Om Avisa Hemnes
  • Annonsere?
  • Personvern
NYHETER
3 minutter lesetid

August

Knut Martinsen
Ansvarlig redaktør
Publisert: 03 august, 2022 06:57
Oppdatert: 03 august, 2022 06:57
Artikkelen er mer enn ett år gammel.

Så har vi kommet til den siste sommermåneden, og da er det naturlig å diskutere hvordan sommeren så langt har vært. Ganske vekslende, vil jeg anta de fleste mener, som vanlig. Det var jo ikke grenser for hvor varmt det var, men de fleste hadde nok ønsket noen flere soldager. Så jeg tror kanskje ikke denne sommeren går inn i historien som særlig minneverdig.

I år oppholdt jeg meg et par uker nede på Stord, og la det være sagt at det var godt med nedbør også der. Forskjellen var bare en noe høyere temperatur.

Alltid artig å komme i land på Fitjar, der man blir møtt av en betydelig vindmøllepark. Slike parker får meg alltid til å tenke på Star Wars, av en eller annen grunn. Noe vakkert syn er det ikke.

Nå har det seg slik at min yngste sønn har tatt en pause i jobben som biloppretter. For tiden driver han med reparasjon av vindmøller, en luftig aktivitet. Han hadde tatt opp en liten film fra 130 meters høyde, og jeg skjønner godt at dette er ikke en arbeidsplass for alle. Hva han fortalte om selve jobben velger jeg å forbigå i stillhet, men jeg ser ikke bort fra at det ikke hele tiden er slik at denne grønne energien har noen voldsom grønnfarge.

Ellers har man god tid til å betrakte trafikken på en såpass lang kjøretur. Jeg leste før vi dro at menn i Skoda og kvinner i Tesla er de verste råkjørerne. Ja, det var enkelte Teslaer som testet akserellasjonen av og til, men hvilket kjønn som satt bak rattet vet jeg ikke. Jeg så ingen utagerende aktivitet fra noen Skodaer, men jeg tenker å nevne fenomenet for rådmannen. Hvilket merke er det så som ligger på bunn i råkjøringsstatistikken? Joda, det er et merke jeg kjenner godt gjennom mange tiår, og jeg har full forståelse for plasseringen.

Ellers må jeg si det var rolig og pen kjøring langs veiene i år, selv om det har vært mange ulykker.

Artikkelen fortsetter under annonsen

I ettertid ser jeg at det er ikke så dumt å reise bort et par uker; om ikke forandring nødvendigvis fryder, så lønner det seg med litt forandring.

Men nå blir det mye spennende å se fram til. Først god musikk på Hemnesberget, så får vi oppleve ARN igjen, og så blir det Klemetspællet.

Dessuten blir det masse aktiviteter langs Villmarksveien, og i september bli det nok en ny tur for å delta på minnemarkeringen av Majavasstragedien.

Etter møteplanen blir det ikke mange politiske møter, men i september drar det seg til igjen. Ja, så glemte jeg nesten årsmøtet i LVK om knapt tre uker; der blir det nok et tur til Gardermoen.

Drivstoff- og strømprisen er vel tilstrekkelig omtalt andre steder, men jeg ser ikke bort fra at vi vi plutselig kan oppleve langt større problematikk.

Får bare håpe at galskapen snart tar slutt, alternativet tør jeg ikke tenke på.

Du vil kanskje også lese

Ingen relaterte artikler.

Kontakt

Adresse:
Korgsjøen 5B, 8646 Korgen

Tips:
tips@avisahemnes.no

om Avisa Hemnes
Knut Martinsen
Ansvarlig redaktør
Send epost
977 97 333‬

Ellen Rabliås
Journalist
Send epost
907 29 849‬

Rune Furuhatt
Redaksjonssjef
Send epost
412 99 615

Edel Annie Tverberg
Journalist
Send epost
976 60 449‬

Avisa Hemnes er en partipolitisk uavhengig ukesavis som skal formidle nyheter i Hemnes kommune.

Personvernerklæring
Avisa Hemnes arbeider etter Vær varsom-plakatens regler for god presseskikk. Avisa Hemnes har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til. Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet.
Avisa Hemnes logo
Avisa Hemnes © 2025 · Løsningen er designet og utviklet av Dyplink - dyplink.no