Avisa Hemnes
2 minutter lesetid

Butikksjefen vil ha med kundene på løpetur for kreftsaken

Obs! Artikkelen er mer enn ett år gammel.

Med en donasjon på 5,2 millioner kroner, var Coop den samarbeidspartneren som ga mest til Rosa sløyfe-aksjonen i 2019. I år øker Prix Hemnesberget innsatsen ved at både butikksjefen og andre ansatte er påmeldt Rosa Sløyfe-løpet, der halvparten av deltakeravgiften går til kreftsaken. Nå oppfordrer de også kundene til å bli med.

– Både jeg og flere av de ansatte har meldt oss på, vi synes det både artig og viktig å støtte en så god sak. Det flotte med Rosa-sløyfe løpet i år er folk kan gjøre det når det passer, og det er også mulig å gå eller sykle, så her kan absolutt alle bli med. Vi håper selvfølgelig at kundene også melder seg på og bidrar til tidenes Rosa sløyfe-kampanje, sier Candace Danylewich, butikksjef ved Coop Prix Hemnesberget.

Fysisk aktivitet og et sunt kosthold er to av de viktigste faktorene for å forebygge kreft. I årets Rosa sløyfe-kampanje ønsker derfor dagligvarekjeden å inspirere kundene sine til å bevege seg mer og spise mer frukt og grønnsaker.

I år er Rosa sløyfe-løpet digitalt og du kan derfor løpe hvor og når det passer deg i perioden 4. til 11. oktober. Man kan velge mellom en løype på tre eller seks kilometer, og hvis ikke målet er beste tid kan man også gå, sykle, sparkesykle eller bruke andre kreative fremkomstmidler.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Det skal også lønne seg å leve sunt i oktober. Coops butikker donerer nemlig én prosent av alt salg av fersk frukt, bær og grønnsaker til Rosa sløyfe-aksjonen. I tillegg selges det donasjonsvarer fra Rosa sløyfe i kassene, og det gis 2,5 kroner per hygieneprodukt som selges fra en rekke kjente merkevarer.

– Vi synes det er fantastisk å kunne bidra til årets Rosa sløyfe-aksjon på flere måter. Gjennom flere tiltak kan vi samle inn penger til livsviktig forskning, samtidig som vi legger grunnlaget for sunne hverdagsvaner både for kundene og for oss selv, sier Danylewich.