Avisa Hemnes
3 minutter lesetid

Ny solo fra Marstokk

Obs! Artikkelen er mer enn ett år gammel.

Fra Skrova Fyr melder trommeslageren og produsenten fra Freak, Frank Marstokk, at han er klar med sitt tredje soloalbum.

En ny samling låter fra Marstokk i hans serie «Marstokk’s Mafia Recordings» kommer allerede fredag, forteller han i en pressemelding.

Albumet «Marstokk’s Mafia Recordings, Vol. 3» inneholder tjue komposisjoner, både med engelske og norske tekster med et spenn fra rock til electronica, blues og alternativ country. Samlingen er komponert, innspilt og produsert av den erfarne musikeren i eget studio, både fra tiden på Hemnesberget og siden under de siste tre års opphold i Lofoten.

Hemnesværingen som gjorde Københavner av seg i mange år er nå etablert øyværing, som

fyrvokter og restaurantør sammen med sin gode venn Reidar Falck Sørensen på Skrova Fyr i

Lofoten.

De som kjenner Marstokks karriere vil huske hans virke som musiker og produsent i både

Danmark og Norge gjennom mer enn 30 år som produsent for rockerne D-A-D (Disneyland After

Dark), flere album med Henning Kvitnes? Little Eden og sitt engasjement for en av Danmarks

største sangskrivere, Poul Krebs. Han er også verdenskjent med sitt bidrag som trommeslager på

et av popmusikkens store hits, mer enn 20 millioner solgte singler av låten «Sunshine Reggae»

med duoen Laid Back.

Marstokk forteller at det nye albumet «Marstokk’s Mafia Recordings, Vol. 3» er en musikalsk reise

Artikkelen fortsetter under annonsen

han vil dele med oss, såvel som en personlig reise som beskriver mange sider av ham både

poetisk og musikalsk.

Han spiller alle instrumentene selv med unntak av litt hjelp hist og pist fra musikervenner.

Gitarkunstneren Knut Reiersrud er med på et enkelt spor, men også lokale krefter bidrar på en låt,

Stig Frammarsvik på munnspill og Sigurd Tverrå på gitar, svenske Gabriella Rhedin synger kor på

to låter og fyrkompis Sørensen leser dikt?

– «Marstokk’s Mafia Recordings, Vol. 3» kan for noen virke lang, sier Marstokk, men forklarer dette

med at han synes dagens musikkopplevelser er altfor flyktige og overfladiske. Han vil ha oss til å

dykke med i musikken og la den begeistre oss i den tid den leverer, utfordrer og forfører. Det

krever noen ganger en slags overgivelse, sier han.