Den nyrenoverte Prix-butikken i Korgen er endelig tatt i bruk av kommunens innbyggere. Avisa Hemnes var spent på reaksjonene fra både ansatte og kunder, derfor tok vi oss turen innom den splitter nye butikken for å sjekke stemningen.
Solveig Anita Bygdåsmo, butikkmedarbeider, beskriver de siste dagene etter åpningen slik:
– Responsen fra kundene har vært veldig bra, og de virker ordentlig fornøyd med den nye butikken. I oppussingsperioden var det veldig kaotisk og litt slitsomt for oss som arbeidet her hele dagen. Det var veldig trangt for oss også, og til tider hadde vi liten kontroll over hvor varene var plassert. Det meste har fått en ny plass nå, så det tar nok litt tid før både kunder og ansatte får full kontroll på hvor de ulike varene er å finne. Jeg tror også at de aller fleste er godt fornøyd med at fiskedisken er tilbake.
Butikkmedarbeider, Julius Oksfjellelv, beskriver den nye hverdagen som veldig positiv.
– Alle kundene gir positiv respons på den nyrenoverte butikken, og gratulasjonene lar ikke vente på seg. Folk kommer inn i butikken med et smil om munnen, og det er godt å se. Det jeg synes er aller best med den nye hverdagen er at nå kan vi gjøre den jobben som trengs, selv med kunder i butikken.
Coop’en i Korgen har alltid vært et fast møtested for mange, og både inni og utenfor butikken stopper folk opp for å slå av en prat. Et gjennomgående tema er selvfølgelig den nye butikken og hvordan de synes den har blitt.
Tov Nyrud er innom butikken for sin aller første handletur.
– Hva er ditt førsteinntrykk?
– Mitt førsteinntrykk er at dette blir kjempebra, men jeg vet ikke om jeg kommer til å finne fram til varene jeg skal ha. Noe vet jeg jo av fra før.
–Hva tenker du om at butikken ble renovert?
– Jeg synes det er godt at vi har fått en større butikk, det var trangt før, dersom man møtte noen mellom reolene måtte man nesten bare snu. Under oppussingen var det litt kaotisk, og det hendte at vi måtte ta turen til Bjerka. Nei, nå er jeg veldig fornøyd.
John Henry Lifjell Oldernes er godt fornøyd med ny-butikk.
– Hva synes du om den nyrenoverte butikken?
– Det er helt fantastisk. Det er bedre utvalg, varer vi aldri har sett før. Det er bedre plass, vi kan møtes ved vognene, og det blir ingen kollisjon. Det er flott det som har skjedd her. De ansatte har gjort en godt jobb, selv om det var kaotisk, så kunne de ikke gjøre så mye med det. Det var selvfølgelig mye bråk, men folk jobbet på, og nå er det bra!
Karin Jensen skal på handletur, og skryter av butikken og betjeningen.
– Det er helt storartet. Jeg har handlet her både før, under og etter oppussing og har alltid funnet det jeg trenger. Jeg har jo selvfølgelig hørt noen klage underveis, men hva kan man forvente? Skal det bli bra må man gjennom den prosessen. Nå er det blitt veldig oversiktlig, og dersom man ser etter, er alt skiltet, så det er ikke noe problem å finne frem. Jeg har også beundret betjeningen underveis, de har måttet stå i alt rotet å støyen hele dagen lang. Vi kundene kunne jo gå da vi var ferdig med handelen, men betjeningen som måtte holde ut i ukesvis, de har gjort en god jobb. Jeg er veldig fornøyd!
Kjell-Arne Johansen trives i den nye butikken.
– Det ble kjempebra. Nå må jeg bare bli kjent i butikken slik at jeg finner frem til det jeg trenger. Det var litt vanskelig å finne frem under oppussingen, men jeg fant som regel det jeg trengte. Jeg syns de ansatte har vært veldig tålmodig, mens det det sto på som verst så var det nesten som om man ønsket å løpe ut selv, mens betjeningen måtte jobbe i støyen og boringen hele dagen. Jeg er kjempefornøyd.